matkalla

matkalla

tiistai 30. joulukuuta 2014

Aamusta asti askelia sinne ja tänne kuulostelua niin miehestä kuin kotona olevista (tällä hetkellä vain) kahdesta nuorestani (olen kaiketi lomalla myös äitinäolosta huomaan).Lumi on kietonut talomme vaippaansa ja pihalla tuoksuttelin  sitä kun uskaltauduin hetkeksi petivaatteita kopistelemaan.Minusta tuntuu kuin olisin matkoilla kotona.Niin eri on valo ja tuoksu kuin tavallisesti.En malttaisi odottaa huomista iltaa ja yötä jolloin voin kiepauttaa tämän vuoden kauas muistoihin.Ajatuskin alkavasta vuodesta on raikas ja mieluinen.Se on suloista pitkästä aikaa.

14 kommenttia:

  1. Sinä niin selvästi osaat pudottaa ankkurin tähän hetkeen
    ja kirkkaana näyttää sen kohdan meille muillekin.
    Nyt on meillä juuri nyt.
    Minä myös olen matkoilla kotona.
    On hyvä näin ja koira vahtii minua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tälläinen matkustaminen tekee hyvää

      kiitos sanoistasi.Niin kauniit.
      Koiralle rapsutus korvan taakse ,
      sinulle hali.

      Poista
  2. Voi, Maria sinua. Tämä hetki on juuri paras. Meillä alakerrasta kuuluu kahden nuorimman riemu, pelaavat ja kiljuvat vauhdin huumassa. Koira nuuhkii pakkasen jälkeistä ilmaa terassillaan. Kurkistaa aika ajoin ikkunan läpi minua. Sain antibiootin ja kortisonin. Odotan toiveikkaana kehon asettumista reippailukuntoon. Malttamattomuus ja juuritässänyt-hetkessä viipyminen kulkevat käsikkäin. Aloitin toisenkin listan pieneen vihkoseen. Jotta jompikumpi varmasti olisi aina käsillä. Lääkärin jälkeen piipahdin punatukkaisen suloisuuden luona, 8-vuotias kummityttö, ystävän tytär. Kirjoitin listaani: kummitytön kaunis nuttura, kummitytön halaus ja hymy, kummitytön tekemä auringonvärinen rannekoru ranteessani. Ystävän aika. Ja sinä siellä. Taidan laittaa sinutkin vihkoseeni tämän päivän listaan! Kupissani höyryää miljoonas kupponen inkivääriteetä:) Huominen on kuin askelma, jolle on ihana kiivetä. Kurkistamaan uuteen. Ja silti tuttuun turvalliseen.
    Voi hyvin, oikein hyvin,sinä suloinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elämää kaikilla mausteilla sinulla siellä.Ihanaa se on.Toivon että saisit itsesi pian kuntoon ja saisit nauttia lomasta terveenä.Juuri huokaisin pojalle miten mukavaa olla lomalla ilman että on sairaslomalla.Nauroi.Pieni vihkoni on aarre täällä.Kiitos siitä se pujahtaa laukkuun koloonsa.Inkivääriteetä,lämpimät villasukat ja levollinen yö tulkoon osaksesi.Minä nautin vielä glögistä ja huomisen illan suunnittelusta.Saan rakkaita iltapalalle pöytäni ääreen ja se on hauskaa.
      Voi hyvin ystävä.Olen iloinen sinusta.

      Poista
  3. Minä totuttelen lomaan kotona. Lumies on nyt pihalla lumihommissa ja minä koitan kovasti miettiä, millaisia ovat tammikuun illlat, kun en istukaan koneella...

    Kuten sinä, minä tuskin maltan odottaa, että vuosi vaihtuu. En muista vastaavaa vuotta - raskaudessa. Toivotan siis sinulle kaikkea ihanaa vuodelle 2015 ja olkoon se kaikeltaan eri kuin oli mennyt, jonka minä aion unohtaa. Jos pystyn. Vuodet eivät ole siskoja keskenään...

    En muista, milloin olisin odottanut näin kovasti kevättä, sillä olen enmpi syysihminen, mutta siis kaikki toisin ja heti 1. tammikuuta se alkakoon: Uusi vuosi täynnä unelmia, sillä mitä meillä olisi ilman niitä. Osa toteutuu, osa on sellainen sininen, joka välillä otetaan esille ja sitä sitten yhdessä tutkaillaan.

    <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raskaiden päivien ketju on takana ja olihan tässä vuodessa niin paljon kaunistakin!Olen itse vieläkin iloinen että pääsin Bengtskäriin ystävän kanssa.Se oli uskomattoman kaunis kokemus.Voimia sinulle olet onnen tyttö rakkaasi vierelläsi.Kevättä odottelen itsekin joululehtien alta kurkkaavat jo puutarharetket ja aika usein piipahdan Anunpuutarhan kevät sivuilla.Ihanaa uutta vuotta sinulle Leena

      Poista
  4. PS. Onpa muuten ihana tuo sininen kaupunkikuva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos se on Aleksilta jossa kävin jouluostoksilla ihan ennen joulua yksinäni.Tykkään niin Hesasta.

      Poista
  5. Ihanaa Maria, että olet täällä, taivaan tuulissa!! Onnea tänne uuteen, omaan, ja koko tulevaan vuoteesi! Ajatus alkavasta...nauti kaikesta!

    VastaaPoista
  6. Satu ihana .Juu mä nautin .Varsinkin tästä mitä saan lähelläkin pitää.Hyvää uutta vuotta sinulle jospa meidän kaffehetki olisi yksi haave joka toteutuu uutena vuotena?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedätkö, minä mietin ihan samaa :) Kevään korvalla?

      Poista
    2. Kyllä :D kevään korvilla

      Poista
    3. Pitäisikö Maria laittaa kalenteriin vaikka huhtikuulle pikkuinen merkintä... voisin junailla Helsinkiin...

      Poista
  7. Juu laitetaan !Vaikka aikaisemminkin.Laita viestiä milloin tulet tulen vastaan sinua.

    VastaaPoista